The 16 personalities and relationships

17:33


V mojom predchádzajúcom článku o MBTI osobnostiach, som spomínala "perfektných partnerov" pre každý typ. Na záver článku som uviedla aj akýsi dajme tomu kľúč k vyriešeniu, kto je váš ideálny partner, nikdy som však nevysvetlila, čo za tým celým je. A tak teda, keďže predpokladám, že ste svoj typ zistili už pri prvom článku, nebudem sa zdržiavať tými úvodnými podrobnosťami a detailami o MBTI, rovno prejdem k tomu podstatnému. (Ak by ste náhodou boli stratení, všetko podstatné sa dozviete na tomto odkaze.)

Ak teda už viete svoj typ a zaujímalo by vás, kto je vašou ideálnou druhou polovičkou, formulka "protiklady sa priťahujú" je z veľkej časti pravdivá. Ak si spomínate, tie štyri písmenká, ktoré určujú váš typ, respektíve štyri kategórie, sú:
Introvert x Extrovert
INtuitive x Sensing
Feeling x Thinking
Perceiving x Judging
Kľúčom sú teda protiklady, ale nie tak celkom. Veľmi objasňujúce, viem. Totiž, v prvej a poslednej kategórii sa pozerajte na protiklad vášho typu - ak ste extrovert, tak vaša druhá polovička by mal byť introvert a ak ste judging, hľadajte perceivera. Čo sa druhej a tretej týka, tak v druhej chcete presne to isté, čo ste vy a v tej tretej kategórii, feeling/thinking, tam je to v podstate jedno.

A teda, ak ste ESTP, vaším ideálnym partnerom bude ISFJ alebo ISTJ, pre INTJ je zase ideálnym partnerom ENFP a ENTP, INFP nájde svoju spriaznenú dušu v ENTJ a ENFJ a tak ďalej.

Prečo? Lebo. Dovidenia. Skvelá nevyspelo-humorná vložka Mitchie, tlieskam si.

Celá pointa je v tom, že ako svoje (takmer) protiklady sa budete navzájom pozitívne ovplyvňovať, pomáhať si psychicky rásť a tak podobne. Tento "protikladný" partner a vy máte byť ako dve strany jednej mince, spolu vytvárať celok, navzájom si máte vyplniť slepé miesta a zapadnúť do seba ako puzzle.

Extrovert postrčí introverta do sociálnych situácií, zatiaľ čo introvert môže extrovertovi ukázať náhľad do mnohých situácií. Podobne to je aj s perceiving/judging, kým perceivers sú viac spontánni a často sa nechajú uniesť inými záležitosťami, judgers majú stanovený plán a držia sa ho, a hádam ani nemusím vysvetľovať, ako na seba môžu tieto dva typy vplývať a dobre spolupracovať a navzájom si ukázať, ako sú obe cesty v niečom správne. Obe tieto kategórie sú svoje yin a yang.

Keď však príde na intuitívnych a sensorov, toto je jediná kategória, kde veruže nechcete svoj protiklad, ale vždy sa chcete pozerať na to svoje písmenko. Táto kategória sa totiž vzťahuje na to, ako komunikujeme, nuž a jedna zo základných ľudských potrieb je byť chápaný - čo nemyslím v zmysle, že poviete človeku svoj obľúbený vtip, a budete čakať, či ho pochopí, ale či pochopí vás ako ľudskú bytosť, vaše túžby a plány a prečo je práve tento vtip váš obľúbený a všetko, čo vás robí vami. Nuž a keďže táto kategória je celá o tom, ako vnímame svet a komunikujeme ho, môže to byť kameň úrazu pre S a N vzťahy. S ľudia vidia svet taký, aký je, zatiaľ čo N ľudia ho vnímajú viac abstraktne. A teda sa môže stať, že si budú ťažko rozumieť.


Čo sa mňa týka, tak ako INFJ by pre mňa mojimi ideálnymi partnermi mali byť ENTP a ENFP. Tí najdôležitejší chlapi môjho života boli INFJ, ENFP a ENTP. Podľa mňa dáva zmysel, že človek s rovnakou osobnosťou (INFJ) vám hneď sadne, a rovnako asi dáva zmysel, že keďže ako osobnosť, kde si s málokým naozaj rozumiete, tak pre vás toto okamžité spojenie znamená veľa. S ENFP sme si tiež veľmi rýchlo porozumeli a zistili, že sme si dosť podobní v spôsobe zmýšľania, v záľubách a morálnych zásadách a humore a neviem v čom všetkom ešte. Podobne môj ENTP bol niekto, kto mi sadol po všetkých stránkach a bol odpoveďou na všetky moje otázky. Vtedy som ešte o týchto osobnostiach nevedela a až keď som si o nich spätne čítala a zisťovala, že bol predsa len môj ideálny partner, všetko zrazu dávalo zmysel, prečo som bola tak unesená a prečo som mala pocit, že je celkom iný a zároveň celkom rovnaký ako ja.

To však ale neznamená, že si nemôžete rozumieť s nikým iným, kto podľa "formulky" nie je vaším ideálnym partnerom, a rovnako to neznamená, že ak ste ENFP, každý INTJ ktorého stretnete vám podlomí kolená. Každý sme predsa len iný, nie všetci očakávame od vzťahu to isté, a nie všetci očakávame od svojho partnera, že vykryje naše slepé miesta. Pokiaľ ste vo svojom vzťahu šťastný a naplnený, nič viac vám netreba.
Mitchie

You Might Also Like

7 comments

  1. Bože! Milujem MBTI!
    Ja som INTJ. Test som si robila zo desať ráz a vždy mi vyšlo INTJ. A od vtedy som do MBTI veľký fanatik. Dokonca mám aj Tumblr zamerané na túto typológiu :D
    Ale že by som z ENFP alebo ENTP typov šla do kolien sa povedať nedá, ani s jedným si nerozumiem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Yaaaas konečne nejaký MBTI fanatik ako ja!
      Ha, ja som zas od jednej ENFP dievčiny čítala článok o tom, ako síce dokáže viesť skvelé rozhovory s INTJ mužmi, nepreskočila medzi nimi iskra nikdy :D neviem čím to je, lebo na mňa to sadne ako uliate :) s ktorými typmi si podľa teba teda rozumieš najlepšie? A ktorý si vieš predstaviť ako svojho partnera? :) -M.

      Odstrániť
  2. No...všetci moji kamaráti sú INFJ, INFP, ISTP, ISFJ alebo ENTJ.
    A ten partner...to bude asi ENTJ, tento typ úplne obdivujem a zbožňujem :D
    Škoda, že je zriedkavý, presne ako INTJ.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. takže vlastne potajomky obdivuješ a zbožňuješ svojho ENTJ kamaráta všakže... ;D -M.

      Odstrániť
  3. Celé je to tak neuveriteľne fascinujúce :D Prečítala som to na jeden nádych a až som bola sklamaná, keď som zrazu zistila, že je koniec.
    Vieš, čo mi tak pri čítaní tohto článku napadlo ako prvé? :D Že ako vlastne vieš, aké typy osobnosti sú tí tvoji traja fešáci - to si im ten test strčila popod nos alebo im iba tak nevinne poslala odkaz? Či nemáš nejaké super tipy :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aw som veľmi rada že sa ti táto tématika páči!! :)
      no, už sa o to zaujímam nejaký ten piatok a nie je tak ťažké niekoho osobnosť odhadnúť, samozrejme nemusíš mať vždy celkom pravdu, a niektorí ľudia sú ťažko rozlúsknuteľní, ale dá sa to :D INFJ spravil test, ENFP som odhadla a potom si spravil test a vyšlo mu ENFP :) a ENTP som tiež len odhadla, a aby som bola úprimná, tak doteraz mám pochybnosti či je ENTP alebo ENFP, ale som si istá že na stopro jedno z tých dvoch :) -M.

      Odstrániť
  4. Tak čo ti poviem, krásny článok, už len nájsť toho chudáka chlapa, ktorého by som potom mohla otestovať aby som zistila či sa ku mne vôbec hodí :D

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...