DIY: Butterbeer a.k.a. Harry Potter Christmas drink

22:59


Ako obyčajných muklov vám pri teplých vianočných nápojoch pravdepodobne ako prvé napadne kakao, keby ste sa ale opýtali takého Rona Weasleyho napríklad, jeho odpoveď by (možno) bola "ďatelinové pivo". Zase nemôžem len tak skákať k záverom, možno aj Ron Weasley si rád vychutná teplú šálku kakaa. Alebo punč. Ja som pôvodne tiež chcela robiť na vianočný večer punč, ako taký doplnok k rozbaľovaniu darčekov, ale potom som si spomenula na hrejivý "butterbeer" od mojej minuloročnej spolubývajúcej z Ameriky, ktorá je veľký Harry Potter fanúšik a ešte väčší fanúšik sociálnej siete Tumblr, kde aj našla tento recept a dnes sa oň so mnou podelila. A ja ho posúvam aj vám, lebo je to podľa mňa veľmi chutný drink, a ak sa rozhodnete pripraviť ho pre svoju rodinu na Vianoce aj vy, spomeňte si na mňa. Mala by som vás ale varovať, že medzi ingredienciami je aj rum, takže samozrejme plnoletí plus. Prípadne si pripravte bezalkoholičnú verziu.

Dávkovanie je na jednu šálku, takže si to všetko znásobte podľa toho, koľko šálok chcete urobiť.

Budete potrebovať

1 hrnček mlieka
2 čajové lyžičky masla
2 čajové lyžičky cukru
1 čajová lyžička javorový sirup
štipka škorice
1 štamperlík rumu
(za hrsť marshmallow)

Príprava

10 minút

Postup

 Nechajte spolu roztopiť a zmiešať maslo, cukor a javorový sirup, kým sa z nich nespraví karamel. (Stále miešajte, aby sa vám to nepripálilo!)
Mlieko zohrejte v druhom hrnci a prilejte karamel za stáleho miešania, opatrne, aby sa vám karamel neskryštalizoval. Pridajte štipku škorice a miešajte, až kým to nezačne vrieť.
Vypnite sporák a popri miešaní prilejte rum.
Na záver pridajte marshmallows ak chcete. Ja nechcem.

Dobrú chuť a veselé Vianoce!
Mitchie

You Might Also Like

5 comments

  1. Hmm, to vyzerá lákavo. Navyše kombinácia rum, javorový sirup a škorica sa mi javí ako dobrý a chutný nápad :3 :3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no neviem ako iní muklovia, ale mne ako prvý teplý vianočný nápoj príde na um punč a ako druhý medovina, lolol. každopádne sme tento receptík dnes s matakom vyskúšali a je super! 10/10.
    -A.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nuž síce je už po Vianociach ale overený recept na ďatelinové pivo je vždy handy :D

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...