Movie recs: 10 movies that will blow your mind

16:30


Naposledy sme tu mali zoznam romantických filmov pre tých zúfalo zamilovaných, a keďže sa tento článok zdal byť celkom úspešný, rozhodla som sa spraviť z toho akúsi sériu. Tentoraz som vybrala 10 "mindblowing" filmov, teda takých, ktoré budete pozerať a prvú pol hodinu si nebudete istí, čo vlastne pozeráte, druhú polhodinu si už budete istí, že absolútne netušíte, čo to vlastne pozeráte, a poslednú hodinu si uvedomíte, že síce ste to dopozerali, stále si nie ste tak celkom istí, čo ste to vlastne videli. A potom strávite ďalšie dve hodiny premýšľaním a hľadaním spojitostí a aj tak vás to nikde nedovedie, iba k siedmim možným záverom a bolesti hlavy, ale napriek tomu bude váš mozog príjemne stimulovaný. Kto má rád taký druh filmov? Ak medzi týchto ľudí patríte, nech sa páči, tu je môj zoznam desiatich obľúbených mindfuckov!

1. The Butterfly Effect
-trailer-
Určite nie som jediná, ktorá mala za mlada obrovskú slabosť pre Ashtona Kutchera, však nie?! :D Každopádne, tento film je... ups. Práve som si uvedomila, že bude ťažké opísať dej niektorých týchto filmy bez toho, aby som neprezradila, o čo tam v skutočnosti ide. :D Tak vám poviem len toľko, že si to zapnite pre sexy mladého Ashtona, a ostaňte pre tú túžbu zistiť, kam to celé vedie, prečo je tam osemstoštyridsaťdva dejových línií a ktorá je tá "skutočná".
 
2. Donnie Darko
 -trailer-
Okej, tak tu zas hrá môj obľúbený Jake Gyllenhaal a síce som ho videla 3x v jeden týždeň, doteraz si nie som istá, čo... ako... čo? Teenager Donnie má imaginárneho kamaráta, ktorý ho núti robiť kriminálne počiny, a okrem toho je to obrovský desivý zajac so strašidelným hlasom, čo znie celkom komicky, ale keď budete zažratí do deja, tak vám asi nebude všetko jedno.

3. The Prestige
 -trailer-
The Prestige, alebo podtitul, Christian Bale a Hugh Jackman robia kúzelnícke triky, vám síce dá odpovede na otázky na záver, ale čím dlhšie budete tento kúsok pozerať, tým tých otázok budete mať viac a viac. Určite niečo, čo stojí za pozretie.

4. Now You See Me
Pri kúzelníkoch ešte chvíľu ostaneme, tentoraz ale ide o štvoricu, ktorí spolupracujú a "vykrádajú banky", a následne peniaze nechajú "pršať" v publiku, čo z nich robí takých akýchsi moderných Robin Hoodov. Ale kúzla predsa nie sú skutočné, čo sa snažia nahovoriť aj polícii, ktorá im je v pätách...

5. Fight Club
-trailer-
Viete ako niektorí (všetci) chlapi majú potláčanú chuť biť sa a dokázať sami sebe akí sú mačovia? :D Tak tento film je vlastne celý o tom... ale vlastne o niečom celkom inom. A jasné, hrá tam Brad Pitt a Edward Norton. Ale... Brad Pitt. Come on. Brad Pitt. 
 
6. Identity
 -trailer-
Pri Identity som nestíhala ani dýchať, tak som bola unesená všetkým, čo sa tam dialo. Upršané zablatené a hlavne opustené prostredie motela, ľudia, ktorí sa nepoznajú a nemajú kam ísť, trestanec, vrah na úteku, postupné miznutia a objavovanie spojitostí. A najväčší mindfuck na záver. Ak neviete, čo si dnes večer pozrieť, pozrite si Identity.

7. Fracture
 -trailer-
Ryan Gosling (akože jeho postava hej, len si nepamätám jeho meno upsik) je jeden z najlepších právnikov, vždy o krok napred pred svojimi protivníkmi. Keď je však postavený proti Anthony Hopkinsovi, ktorý tvrdí, že zabil svoju manželku, a vyzve Ryana, aby ho z vraždy usvedčil, to už nie je tak ľahké.
8. Stay
 -trailer-
Opäť raz Ryan Gosling v hlavných úlohách, tentoraz vo filme, ktorému som doteraz neprišla na kĺb. Nevedela by som veľmi, čo vám o deji povedať, ak teda len toľko, že som po dopozeraní dve hodiny ležala na gauči, pozerala do stropu a snažila sa sama v sebe nájsť, o čom to vlastne bolo. Neúspešne. Ale zanechalo to vo mne silné emócie.

9. Memento
-trailer-
Memento som mala vo Watchliste asi osemstopäťdesiat rokov, a keď som sa nakoniec odhodlala si to pozrieť, neznášala som sama seba za to, že som si to nepozrela skôr. Úžasný kúsok o chlapovi, ktorý má problémy s pamäťou. Spolu s ním sa dozvedáme detaily o jeho živote, a nie sme si istí, čomu veriť, a čomu nie.
10. Stonehearst Asylum / Eliza Graves
 -trailer-
Napínavý film, ktorý mal u nás titul "E.A. Poe: Archa bláznov" , a ktorý svojou pochmúrnosťou a tematikou pripomína Shutter Island. V hlavných úlohách Jim Sturgess, ktorý ako začínajúci doktor príde do ústavu Stonehearst, kde mu do oka padne jedna z pacientiek. Kinematografický zážitok plný prekvapení a napínavých momentov, ktorý by som určite len odporučila!

Videli ste niektorý zo spomínaných kúskov? Máte nejaký, ktorý by ste na oplátku odporučili mne?
Mitchie

You Might Also Like

0 comments

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...