Christmas book wishlist

20:25


Happy Advent! Vianoce sú zase o krok bližšie, už aj vy stresujete, že pre nikoho nemáte darčeky? Lebo aj ja. Každopádne som sa rozhodla, že sa tento rok zapojím do tzv. Knižného adventu. Organizátorom tejto vecičky je Adrián z Universe of Wonderful Books a tu sa o tom dočítate viac. (Zároveň ďakujem Lotte a Fay, keďže práve vďaka ich blogu som sa k tomu dostala!) V skratke však ide o to, že každú nedeľu počas adventu je istá téma na článok pre každého, kto sa zapojí a ten ho následne zverejní na svojom blogu. Prvým článkom je zoznam knižných vianočných želaní a keďže ja sa neustále sťažujem na nedostatok času na čítanie, na mojom pomyselnom liste je naozaj obrovské množstvo kníh, ktoré by som si chcela prečítať, na tri štvrtiny z nich si samozrejme ani nespomeniem, keďže som príliš lenivá na to, aby som si to akokoľvek zapísala či zaznačila. Napriek tomu som dala dokopy niekoľko titulov, ktoré by ma pod stromčekom potešili (aj keď takých je podstatne viac).

Dominik Dán - Krv nie je voda


Vianoce bez novej dánovky už hádam ani nie sú Vianocami. K tomuto slovenskému autorovi som sa dostala cez moju mamu, ktorá je vášnivou fanúšičkou detektívok z akejkoľvek krajiny. Zozačiatku som mala trochu obavy, no partiu z oddelenia vrážd z Nášho mesta som si zamilovala veľmi rýchlo. Práve oni sú dôvodom, prečo sa vždy s radosťou púšťam do každej ďalšej knihy a teším sa na to, ako si opäť budú zo seba uťahovať, ako si Váňa donesie na desiatu porciu, z ktorej by sa najedla menšia africká dedina, ako si Burger každé ráno rozprestrie svoje noviny, Hanzel si vyčistí zbraň, Kuky poleje najnovší prírastok do svojej botanickej zbierky, Chosé sa bude ládovať kávou po búrlivej noci a Krauz sa opäť dostane do problémov. Ak máte radi kriminálne príbehy a ešte ste po nijakej dánovke nesiahli, možno práve teraz je ten čas. Pod našim stromčekom jeho najnovšia Krv nie je voda určite chýbať nebude.

Stieg Larsson - Millennium


Pri detektívnej tématike ostaneme, no z nášho Slovenska sa presunieme trochu viac na sever. Konkrétne do Švédska, odkiaľ pochádzal Stieg Larsson, ktorý sa pokladá za akéhosi zakladateľa severských kriminálok. Tie sú v dnešnej dobe veľmi populárne. Millennium je trilógiou, napriek tomu, že roky po Larssonovej smrti vyšla štvrtá kniha zo série, tá však už má iného autora. Ja ako fanúšik krimi a fanúšik severu sa chystám na Millennium už veľmi dlho a práve Vianoce sa mi zdajú ako vhodná príležitosť na kúpu celej kolekcie ako darček pre mamu, no sú v tom aj trochu sebecké zámery, pretože sa potom k nim samozrejme dostanem aj ja, hehe. Príbeh sa točí okolo novinára Mikaela Blomkvista a hackerky Lisbeth Salanderovej a bol aj sfilmovaný s Jamesom Bondom v hlavnej úlohe.

Jandy Nelson - Dám ti aj slnko


Aby sme sa dotkli aj iného žánru, rozhodla som sa spomenúť aj túto knihu. Viacerí z vás ju možno už čítali, keďže som už narazila na kopu recenzií a názorov na ňu, pričom väčšina z nich bola pozitívna. Čítala ju aj moja spolubývajúca a tiež mi knihu odporučila, preto sa rozhodne chystám knihu si zaobstarať v prípade, že mi ju Ježiško pod stromčekom nenechá.

J.K. Rowlingová - Harry Potter a kameň mudrcov


Ako správny pottermaniak, aj ja mám na svojej poličke túto sériu v kompletnej zostave. Nedávno však vyšla krásna ilustrovaná verzia a aj keď rozhodne nie je lacná, predala by som dušu za to, aby som ju mohla mať. No a čo, že by som mala dve. Harryho nie je nikdy dosť!

Terry Pratchett, Neil Gaiman - Good Omens


Nedávno som sa pustila do znovučítania série Plochozem od Terryho Pratchetta (alebo Zeměplocha, nakoľko to čítam po česky ako správny hipster) a zbožňujem to. Je to pútavé a vtipné. Od Neila Gaimana som tiež čítala niekoľko poviedok, tie sú tak tak trochu správne creepy, preto som presvedčená, že spojenie týchto dvoch autorov môže byť len dobré. Táto kniha hovorí o padlom anjelovi a Antikristovi, čo viac si môžete priať?


Katarína Nádaská, Ján Michálek - Čerti, bosorky a iné strašidlá


Túto krásne ilustrovanú knihu som zbadala náhodne v nitrianskom Martinuse a hneď som sa jej zmocnila, aby som si ju mohla aspoň prelistovať. Sprievodcov Tolkienovho či Martinovho sveta bolo už niekoľko, no tým našim, slovanským mýtickým stvoreniam, sa venuje menej pozornosti. To si zrejme povedali aj autori tejto knihy, preto v nej nenájdete nijakých hobitov či bielych chodcov, ale stretnete sa s Morenou, vodníkom alebo černokňažníkom. Mňa ako milovníka supernatural elementov by takáto kniha určite potešila.

No a okrem kníh vôbec nepohrdnem nejakou tou kozmetikou či ponožkami, najlepšie farebnými so smiešnymi motívmi, lebo mám secretly 5 rokov. Aké knihy alebo iné veci by pod stromčekom potešili Vás? Inšpirovali ste sa? Prípadne máte nejaké iné tipy? Dajte mi vedieť!
 Alex

You Might Also Like

6 comments

  1. No nemohla si tu poslednu knihu dostat skor, ze by som z nej cerpali namety na OTR?! :D xixi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. lmao bro vieš že to bolo prvé čo mi napadlo keď som ju chytila do ruky? :D #chorobazpovolania

      Odstrániť
  2. Krásny wishlist :)
    Mňa by rozhodne potešil Silmarillion (snáď som to napísala správne), Winter be my shield od austrálskej autorky Jo Spurrier či Červenákova Krv prvodených.
    Váš blog ma zaujal, takže Vám dávam odber :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem ani ja, či si to správne napísala :D Každopádne viem, o čo ide a Tolkiena mám rada, takže taký darček by potešil aj mňa určite :) A ďakujeme! :)

      Odstrániť
  3. Ešte nie, ja začnem stresovať tak tri dni pred Štedrým dňom a potom kúpim najväčšie hovadiny pod Slnkom len aby som niečo mala.
    Zaujímavý wishlist, hlavne tá posledná položka. Možno budúci rok :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa stáva viacerým z nás a nikto sa z toho nikdy nepoučí :D -A.

      Odstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...