My favourite Christmas films & songs

11:22


Štvrtá adventná nedeľa je tu (bola včera... ale ja som večer prišla z Nitry a mama ma hneď zobrala na nákup do Metra, kde sme strávili asi 3 hodiny a domov som prišla totálne mŕtva a najmä neschopná dopísať a zverejniť tento článok, ospravedlňujem sa), Vianoce už naozaj klopú na dvere, vyzúvajú si čižmy zašpinené od blata, nakoľko opäť môžeme ďakovať globálnemu otepľovaniu za to nulové množstvo snehu, ktorého sa nám dostalo... No a okrem toho je tu samozrejme aj Knižný advent, ej kej ej ďalší článok na vianočnú tému. Tento, ako už jeho názov napovedá, je o filmoch  a piesňach, ktoré sa u mňa spájajú s Vianocami. Knihy som zámerne vynechala - nemám totiž žiadne konkrétne tituly, po ktorých by som siahala cez Vianoce, obyčajne sú to tie, ktoré dostanem ako darček, alebo také, ktoré mám už dlhšie na poličke a stále som sa k nim nedostala.

Filmy

Čo sa týka vianočných filmov, ani u mňa nesmú chýbať staré klasiky. Vianoce sú asi jedinou časťou roka, kedy si naozaj s radosťou sadnem pred televízor (hlavne tieto, lebo od leta máme nový, hehehe, sorko, nechválim sa) a nerozčuľujem sa nad tým, čo v ňom vysielajú. (Ak nerátame Vianoce asi dva či tri roky dozadu keď na Štedrý deň o ôsmej večer šla Martinka z Turca. Srsly?) Každopádne aj u nás vždy 24. večer znie Kdepak ty ptáčku hnízdo máš, pretože pozeráme Tri oriešky pre Popolušku. Pri českých rozprávkach ostaneme, lebo medzi moje obľúbené patrí aj Byl jednou jeden král - humor v českých rozprávkach je jednoducho nenapodobiteľný. Rada si pozriem aj takú Princeznú ze mlejna či Anděl Páně. Sokoliar Tomáš patrí k obľúbeným rozprávkam môjho detstva a vždy si ju rada pozriem aj cez Vianoce. Ďalej z českých filmov úplne zbožňujem S tebou mě baví svět, to neomrzí hádam nikoho, spoločne s Marečku, podejte mi pero, Obecná škola Na samotě u lesa. Nikdy nepremeškám ani Sám doma a Sám doma 2: Stratený v New Yorku alebo Začarovanú Ellu. No a aby sme sa pohli aj smerom na východ, Mrázik určite tiež má miesto na vrcholných priečkach tohto pomyselného rebríčka napriek tomu, že mnohí ju príliš radi nemajú. Možno za to môže moja niekdajšia posadnutosť ruskou kultúrou, neviem. Tiež si vždy pozriem aj Burtonovu Nightmare Before Christmas. No a zbožňujem Rudolfa, ktorého som kedysi mala na VHS-ke a potom sa nám pokazilo video, tak som si ho nemala na čom púšťať. Našťastie moja úžasná spolubývajúca film objavila niekde na internete, dokonca so slovenským dabingom, takže teraz pekne-krásne čaká, kým si ho po rokoch opäť pustím a budem si spievať všetky piesne, ktorých texty si stále pamätám. Taká je moja krátka selekcia vianočných filmov, no televízie ponúkajú hromadu ďalších, ktoré sa oplatí vidieť.





Piesne

Rádiá a aj televízia na nás útočia vianočnými koledami hádam už od októbra. Aj my sme si tento rok na priváte takmer každý večer vypeckovali nejaký vianočný playlist. Čo na ňom nemohlo chýbať? Začneme zahraničnou klasikou.








Ďalej nasledujú vianočné piesne od kapely The Killers. Zbožňujem The Killers a oni každý rok prídu s novou vianočnou pesničkou, ktorá je zakaždým rovnako skvelá a chytľavá a omg vianočné songy od The Killers sú proste moje obľúbené, ok.







No a potom, samozrejme, sa dostaneme aj k slovenským songom, ktorých je tiež celá kopa a určite si ich pospevujete celý december. (Možno už aj november.)




Aké filmy a pesničky vytvárajú vianočnú atmosféru u vás? Dajte mi vedieť!
Alex



You Might Also Like

7 comments

  1. Páni! Až tak veľa? Ja neviem nájsť ani jeden obľúbený film, to bude asi tým, že som všetky videla asi tisíckrát. S pesničkami na tom nie som o nič lepšie, ale Last Christmas od Wham! by som vedela asi počúvať do nekonečna. Cez Vianoce skôr hrám hry a čítam, čo síce nenabudzuje vianočnú atmosféru, ale teší ma oveľa viac :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto je asi jediný prípad, kedy mi vôbec nevadí, že som to všetko videla tisíckrát :D Ale každý si nabudzuje túto atmosféru po svojom :) -A.

      Odstrániť
  2. Čítam si o vianočných filmoch a zrazu bum, Marečku podejte mi pero? :DD ale áno, tiež milujem tento (vianočný :D) film, rovnako ako Na samote u lesa tehehe :D
    inak tie vianočné, naozaj vianočné teda vážne nemusím :D si nepamätám ani kedy naposledy som mala televízor zapnutý. ale určite nepremeškám popolušku, lebo to aj keby som sa tomu chcela vyhnúť, tak nejaká zázračná sila ma pritiahne k tomu televízoru aspoň v ten jeden deň, ako to býva každý rok :D
    -M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja z filmov nedám dopustiť na Popolušku a Sam doma a z piesni je moja oblubena Santa Claus is coming to town:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Popravde tento rok som nevidela možno žiadny vianočný film okrem Lásky nebeskej a niesom fanušíkom no :D z hudbou to bolo tiež biedne... možno to bolo aj tým, že nebol čas :D Dúfam, že sa o rok vrátim k tomuto článku a pozriem si aspoň zopäť tvojich filmových odporúčaní :D

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...