Recenzia: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe (Benjamin Alire Sáenz)

12:25


Nebudem klamať, keď som sa prvýkrát stretla s názvom tejto knihy, ako správny history freak som sa potešila, že to bude niečo práve s takou tématikou. Namiesto gréckeho filozofa a talianskeho básnika sa mi dostalo niečoho diametrálne odlišného, no aj tak som bola nadmieru spokojná. Na knihu som narazila myslím na stránke Slovartu, kde sa písalo, že sa pripravuje jej slovenské vydanie. Po menšom googlovaní som zistila, že ide o YA román o dvojici dospievajúcich chlapcov a jeho autorom je americký spisovateľ s mexickými koreňmi Benjamin Alire Sáenz. Neváhala som, knihu som si stiahla za peniaze kúpila v obchode a prečítala ju v priebehu pár dní.


Hlavnými hrdinami sú, ako som už spomínala, dvaja chlapci. Aristoteles, alebo Ari, rozprávač príbehu, je nahnevaný tínedžer, ktorý nemá priateľov a ani perfektnú rodinu, jeho starší brat je totiž vo väzení, sestry sú už dávno dospelé, otec - vojnový veterán s ním málokedy prehovorí a mama situáciu zvláda ťažko. Dante je jeho pravým opakom, má milú a chápavú rodinu, nezvyčajný pohľad na svet a rád objavuje nové veci. Cesty tejto dvojice sa skrížia na začiatku leta na kúpalisku a hoci to na prvý pohľad vyzerá, že si rozumieť nebudú, opak je pravdou. Začnú spolu tráviť čoraz viac času a postupne sa zbližujú. Ari a Dante vďaka jeden druhému zisťujú veci nielen o sebe, ale aj o svojich rodinách a veciach či ľuďoch na okolo.
Nebudeme si zakrývať oči. V knihe nájdete aj LGBT tématiku. Ak si myslíte, že vás to odradí, skúste sa zbaviť predsudkov a dajte knižke šancu. Nejde totiž o žiadnych Päťdesiat odtieňov ani nič podobné, len o dvojicu tínedžerských chlapcov, ktorí sa náhodou stretnú a týmto stretnutím sa ich životy celkom zmenia. Najprv sa tomu každý svojským spôsobom bráni, no potom si začnú uvedomovať, že ich priateľstvo nie je len jedno z tých, ktoré trvá pár mesiacov a potom sa naň zabudne.



Kniha zatiaľ nie je dostupná v slovenčine, mala by vyjsť v januári 2016 a v češtine v decembri tohto roku. Autor však píše jednoducho, takže ak ste čítali Greena či Rowellovú v angličtine, nemyslím, že táto kniha by vám mala robiť problém. Úplne som sa zamilovala do oboch hlavných postáv, lebo sa krásne dopĺňajú. Milujem, že sa volajú Aristoteles a Dante namiesto nejakých obyčajných mien lebo je to úplne super. Postavy sa zdajú reálne, majú problémy, s ktorými musia denne bojovať. Ari a Dante sú rozdielni a zároveň rovnakí a občas som bola na nich naštvaná a tuším som kde-tu aj vyronila slzu lebo omg. Viem, že lebo omg veľa toho nehovorí, ale kniha je skutočne super. Preto ak hľadáte niečo nové, po čom by ste siahli, odporúčam práve Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, lebo ak už len ten kilometrový názov nestojí za to, tak neviem už. Kniha je plná krásnych myšlienok, v ktorých sa možno sami nájdete, lebo aj ja som sa.
Alex

You Might Also Like

3 comments

  1. Lol znie to celkom fajn, pridám si to do môjho nekonečného zoznamu vecí, čo chcem prečítať :D
    Myslím, že ešte som LGBT knižku v slovenčine nečítala tak si možno aj počkám na ten preklad (a tiež mám v januári narodky tak by som to mohla od niekoho vyžobrať) :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. neviem či o mne vieš túto infošku ale MILUJEM QUOTES a milujem keď sú vytrhnuté z kontextu a milujem ich potom objavovať a chápať ich v inom zmysle a milujem nachádzať svoje vlastné obľúbené.
    a táto kniha vyzerá že mi presne všetky tieto chúťky uspokojila, lebo už v článku si mi naznačila (rukou) že áno.
    (naznačila rukou je vtípek z rozvedených so záväzkami ak by ti to náhodou nedošlo)
    a hneď si ju aj idem dať do višlistu okačko

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vydarená recenzia.:) Túto knihu mi už odporúčalo dosť ľudí, no napriek tomu ma neláka, ale raz jej možno dám šancu.

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...