DIY: Chocolate chip cookies

12:51


Kedysi u nás v meste bola taká reštaurácia/čajovňa, volala sa Kompas a mali tam najlepšie cookiesky, aké som kedy vyskúšala. Nevydržala však dlho a čoskoro ju zavreli, no ešte predtým sa mi podarilo získať od nich recept na moje obľúbené cookies a odvtedy ich robím najradšej, aj keď nie vždy výjdu, ale zato vždy po mne zostane v celej kuchyni bordel ako po výbuchu. Tak nech sa páči pre kuchynských kutilov ponúkam recept, keby ste ich chceli niekedy vyskúšať aj vy.

Budete potrebovať

2 vajcia
1 vanilkový cukor
330g kryštálového cukru
1 čajová lyžička soli
1 čajový lyžička sódy bikarbóny
1 roztopená Hera
330g hladkej múky
200g čokoládovej polevy  (500g balenie dukátikov k dostaniu v COOP Jednote)

Príprava

20-25 minút 

Postup

Odvážte kryštálový cukor, pridajte vajíčka, vanilkový cukor, soľ a sódu bikarbónu a všetko spolu vyšľahajte (najlepšie mixérom, lebo kebyže to máte robiť ručne tak umriete). Potom postupne pridávajte roztopenú Heru - s dôrazom na to postupne, keďže nechceme, aby sa vám zasekol mixér kvôli tej obrovskej klade masla, že hej. Vytvorí sa vám z toho taká hustá masa, do nej postupne pridajte múku a na záver čokoládovú polevu. Všetko to zmiešajte opäť dokopy a poukladajte na plech (netreba ho vymastiť) vo forme malých guličiek - nemusíte sa veľmi strachovať o to, ako budú vyzerať, ako vidíte na fotke, tiež som ich tam dala len tak, pretože sa v rúre roztečú a budú pekne okrúhle. 
Pečte v rúre na 170°C. Čas je pre mňa dosť ťažké odhadnúť, pretože ich mám rada, keď sú ešte také celkom mäkké, také, že sa nelámu a až sa tak rozpúšťajú na jazyku, mňam. Preto ich treba vybrať ešte predtým, než budú také mierne zhnednuté, ale zase nie priskoro, aby neboli v strede surové, a preto je to u mňa vždy taký hazard. :D Približne by som povedala, že sa robia 20 minút, ale radšej to pre dobré výsledky sledujte každú chvíľu.
Plech netreba vymastiť a po upečení dajte hneď (po takých 10 sekundách) dole z plechu, aby sa vám naň neprilepili. Nejakou podberkou, a kamsi na tácku samostatne, kým nevychladnú.

! Na čo si treba dať pozor je to, aby neboli na plechu príliš blízko pri sebe, ja som to tentoraz dosť pokašlala a dala až 5 radov a skoro všetky sa mi potom zliali dokopy, takže som ich musela oddeľovať. Ak máte väčší plech, ideálne sú 4 rady po 4 kúsky, ale robte ako uznáte za vhodné. !


 Nebudem vám klamať, nie je to najjednoduchší proces, ale výsledok podľa mňa jednoznačne stojí za to. :) Tak teda dobrú chuť!
Mitchie

You Might Also Like

1 comments

  1. Ach, tak toto vyzerá vážne úžasne! Zajtra recept určite vyskúšam, takže ďakujem za tip :)

    Pozývam ťa na Giveaway, ktorá práve prebieha u mňa na blogu :)
    www.hellomynameisev.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...