Recenzia: Communion (Years & Years)

18:27


Poznáte kapelu Years & Years? Určite ste už aspoň raz zachytili ich single King v rádiách, keďže ho hrajú doslova každý deň. A kto si už vypočul ich album Communion? Priznám sa, hoci som vedela, že ho chystajú, netušila som, kedy má vyjsť, a tak ma dosť zaskočilo, keď mi ktosi na našom Wattpade písal, či sa mi páči ich nový album.

Dnes som si ho konečne stiahla a pred chvíľou som ho začala počúvať a už po tom, ako som si pustila prvý song, som mala pocity, ktoré neviem ani opísať inak, ako posadnutie démonom, čo síce vôbec neviem, aký je pocit, ale musí byť podobný tomu, čo som prežívala, lebo Y&Y má moc zobrať ma do iného sveta. Načo šetriť na letenky do Austrálie keď si môžem pustiť Communion že hej.


Po tom, ako som sa podelila o tento tweet, napadlo mi, že by som svoje pocity mohla livetweetovať spolu s tým, ako album počúvam. A nato si vravím, načo tweetovať, keď môžem blogovať!

Tracklist:

01. Foundation
02. Real
03. Shine
04. Take Shelter
05. Worship
06. Eyes Shut
07. Ties
08. King
09. Desire
10. Gold
11. Without
12. Border
13. Memo
14. 1977
15. Ready For You (Acoustic)
16. I Want to Love
17. King (Acoustic)

Ako som si pustila prvú pieseň, Foundation, jediné, na čo som bola schopná myslieť bolo wow. Wowowowowow. Viete, čo je foreshadowing? Pre tých, čo na túto otázku odpovedali nie, je to keď autor do textu dáva nejaké skryté náznaky k budúcim vývinom deja. A presne tak znie táto pieseň, ako taká predzvesť toho, čo nasleduje v albume. Nielen tou temnou hudbou, názvom, ale aj tým textom - bože, ten text!! 

Neviem, či ste si všimli, ako takmer každá fanúšička Taylor Swift vraví, že jej piesne sú tak veľmi relatable (s čím vo väčšine prípadov súhlasím), že každá dievčina má pocit, akoby bola každá pieseň Taylor o nej?

Presne týmto sú Y&Y pre mňa. Olly je podľa mňa môj spirit animal. A pri tejto piesni som si uvedomila tento fakt, a tiež to, že toto je jeden z dôvodov, prečo tak veľmi milujem Years & Years.

 

There's a scratch on your shoulder
Crushes me like, crushes me like lead
And I wanna get older

Prvá pieseň, ktorú som od nich kedy počula, je Real, ktorá má úplne dokonalý klip, a tak úžasný beat, že dovi dopo do pi-. Bezkonkurenčne jedna z mojich obľúbených piesní nie len od Y&Y, ale vôbec! K tejto piesni mám obzvlášť špeciálny vzťah, keďže som ju objavila niekedy začiatkom môjho pobytu v Glasgowe, a keď šli veci s Felixom dolu vodou, púšťala som si ju dokola a plakala si do toho dokonalého textu.


Ako vždy, keď nájdem nejakých nových hudobníkov, pustila som sa do vyhľadávania ich ďalších songov, očakávajúc sklamanie - lebo častokrát nájdete dobrú pesničku a potom zistíte, že to je jedna z mála dobrých vecí (alebo jediná dobrá vec) od konkrétneho speváka. Prekvapivo, doteraz som neobjavila nič od nich, čo by sa mi nepáčilo, čo sa mi hádam ešte nestalo. Dokonca aj na albumoch od Eda Sheerana sa nájdu piesne, ktoré nemusím.

Communion má dosť výnimočný zvuk. Všetko sú to piesne veľmi rozličné, a pritom sú si navzájom tak podobné. Osobne nepočúvam nič na takýto štýl, nič čo by čo i len pripomínalo pesničky, na ktoré sa dá tancovať. Teda nie dobrovoľne, keď ideme do klubu, tak proti tým piesňam samozrejme nič nemám. Preto som bola sprvu zaskočená, že sa mi Y&Y vôbec páčia, ale bez srandy, čím ďalej, tým som viac presvedčená, že sú mojou obľúbenou kapelou a už teraz viem, že tento album bude jeden z mála, ktorý sa do môjho playlistu na mobile dostane celý, bez výnimiek.

Ak by som ho ohodnotiť na stupnici 1-10, nuž... nikdy ničomu nedávam 10 bodov. Na imdb hodnotím iba filmy, ktoré sa mi páčili, a vždy im dám od 7 do 9, pretože 10 mi príde ako nereálne hodnotenie. Tak teda albumu Communion udeľujem

9/10 Mitchie bodíkov a řád myšího kožíšku a šunky zlaté.
Mitchie

You Might Also Like

3 comments

  1. To ja keď mám nejaký album, čo ma uchváti, tak ho počúvam vkuse až kým mi z neho neprepne úplne a miesto normálnych odpovedí odpovedám ľuďom lyrics toho albumu. Lol jk. Alebo žeby?
    Ale krásnučký námet na článoček! Použila by som aj to slovo na p, ale nebudem si kaziť reputáciu, s láskou tvoja Alexxx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. are you gonna hurt, are you gonna burn, gonna answer me?

      Odstrániť
  2. Na prvé počutie to nie je niečo čo by som si pustila, čím nechcem uraziť tvoje city M. :D
    Mne sa však na prvé počutie nepáči skoro nič, takže je možné, že časom názor zmením.
    http://janeismystery.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...