DIY: Pumpkin pie

11:51


Ak aj vy prežívate jeseň podobne vášnivo ako ja a na návštevu k tete sa vyberiete s fúrikom, lebo viete, že v jej záhrade sú tekvice takých rozmerov, aké vy nikdy v tej vašej nevypestujete a chcete si jednu odviezť domov, aby ste z nej mohli následne vyrobiť nejakú poriadne desivú tekvicovú tvár, potom ku vašej každoročnej októbrovej aktivite jednoznačne patrí práve vyrezávanie tekvíc. Tento zvyk pochádza ešte z čias dávno minulých, keď sa takíto svetlonosi vyrezávali z červenej repy, kvaky či zemiakov a predstavovali duše zomrelých. Zvyčajne sa stavali do okien alebo na verandu, aby vítali pozostalých a tiež boli ochranou pred rôznymi zlými bytosťami. Takzvaný jack-o'-lantern síce nie je celkom slovenská tradícia, no aj tak sa stáva u nás čoraz populárnejšou. Keď si tekvicu vyrežete, jej vnútro nemusíte vyhadzovať - jadierka si môžete vysušiť a na jar zasadiť (a márne dúfať, že z nich vyrastie tekvica taká veľká, ako tá, z ktorej pochádzajú) a z dužiny si môžete pripraviť tento chutný tekvicový koláč, pretože tekvica k jeseni jednoducho patrí a nájdete ju všade, od polievo cez spomínané koláče až po kávu (veď kto nepočul o slávnom Pumpkin Spice Latte, však). Recept je z nejakého časopisu, naozaj neviem akého, keďže s mamou máme obrovskú krabicu plnú všelijakých papierov a stránok s receptami a jeho príprava síce zaberie trochu viac času, no napriek tomu nie je zložitá.

Budete potrebovať

Cesto: 
175 g hladkej múky
1/2 lyžičky soli
1 lyžičku kryštálového cukru
120 g zmäknutého masla
30 ml studenej vody

Plnka:
420 g rozmixovanej tekvicovej dužiny
3 vajcia
120 ml smotany
110 g kryštálového cukru
1 lyžičku vanilky
1/2 lyžičky zázvoru
1/2 lyžičky soli

Postup

V mise zmiešame múku, soľ a cukor. Pridáme zmäknuté maslo (stačí ho pred prípravou na malú chvíľu vybrať z chladničky a nechať zmäknúť pri izbovej teplote) a zmes premiešame. Pomaly prilievame vodu, až kým nám nevznikne vláčne cesto. (Ja som pridala viac vody, pretože som cesto stále mala príliš suché, takže ak sa to stane aj vám, pokojne vody prilejte, treba však byť opatrný.) Z cesta vytvoríme guľu, vložíme do plastového vrecka a to dáme na 30 minút do chladničky.
Z vychladnutého cesta vyvaľkáme kruh. Je dobré, aby bol všade rovnako hrubý, jeho priemer závisí od formy na pečenie, do ktorej ho potom dáte, tú nezabudnite vymastiť olejom a posypať hrubou múkou. Potom do nej vložíme cesto a opäť dáme na polhodinu do chladničky. (Alebo aj na menej. Alebo viac, ak naň zabudnete tak ako ja, haha.) Rúru si predhrejeme na 180° a cesto pečieme asi 8 minút.
Medzitým si pripravíme plnku. Rozmixujeme tekvicovú dužinu (tekvicu netreba variť, len si ju nakrájajte na menšie kúsky, aby sa vám dala lepšie rozmixovať) a pridáme vajcia. Zamiešame, pridáme smotanu, cukor, lyžičku vanilkového extraktu, soľ a zázvor (s tým opatrne, zázvor je totiž dosť silný, stačí ho naozaj málo). Dokladne premiešame.
Vyberieme z rúry predpečené cesto a vylejeme naň krém (ak sa vám zdá príliš riedky, nevadí to, má byť riedky). Vložíme naspäť do rúry, ktorej teplotu zvýšime na 190°. Pečieme v spodnej časti rúry 45-50 minút. (Ak sa vám bude zdať, že cesto už je hotové, no plnka ešte nie, presuňte koláč do vrchnej časti rúry a ak sa vám na plnke tvoria bubliny, prepichnite ich vidličkou.) Keď je cesto hnedé a plnka stuhnutá, koláč je hotový. Ozdobiť ho môžete napríklad šľahačkou a potom si už len vychutnajte tento jesenný zákusok. :)



Čo vy a tekvica? Máte nejaké osvedčené recepty z tekvice? Dajte mi vedieť!
Alex

You Might Also Like

10 comments

  1. Alexander dúfam, že si mi doniesla ochutnať z koláča :D
    Inak vyzerá mega super, ešte som nikdy nerobila koláč z tekvice :D Vyzerá ako cheesecake :) proste delicious :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale samozrejme, veď u nás doma sa pečie teraz už len čisto na to, aby bolo čo zobrať do Nitry! :D Aj je veru fajný, trochu iný ako cheesecake a podľa mňa dosť špecifický, ale nikto sa naň zatiaľ nesťažoval! :D

      Odstrániť
  2. Vždy som chcela ochutnať pumpkin pie, ale neviem, ako malá som jedla čosi tekvicové a takmer som sa povracala, takže mám k tomuto jedlu trochu... rešpekt. Ale verím, že to prekonám a dokopem sa k tomu, aby som ho skúsila, takže si ukladám recept do záložiek ♥
    beelievin.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že skoro každý má podobný zážitok z detstva s nejakým jedlom, ja napríklad kvôli rovnakému dôvodu nedokážem zjesť ryby :D Ale určite koláču daj šancu, tú tekvicu v ňom ani necítiť keďže ona nemá nejakú moc výraznú chuť :)

      Odstrániť
  3. Mňam ^.^ To musím vyskúšať...rada nachádzam recepty, ktoré mi nie sú známe a tento ma vážne zaujal. Tiež mi pripomenul cheescake a vyzerá to vážne chutne. Inak sa mi veľmi páči ten prvotný opis ako si sa dostala k robeniu koláča (s tetou a tak, som sa aj pousmiala :D ). Inak veľmi pekný blog, pôsobí tak príjemne a som rada, že som naň narazila...píšete pekne dievčatá, som zvedavá na nové články a recenzie ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma teší, určite ho vyskúšaj :) A tiež ďakujeme krásne za pochvalu, sme rady, že sa ti náš blog páči! :)

      Odstrániť
  4. Bože to som vždy chcela ochutnať niekedy to musím skúsiť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. hneď som si ten recept skopírovala do Wordu a pustím sa do neho keď budem mať čas ;) ďakujem za super recept ! :)

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že ťa zaujal, určite mi daj vedieť, ak to vyskúšaš! ;)

      Odstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...