Recenzia: The Amazing Tour Is Not On Fire (Dan & Phil)

12:06

Ak sledujete youtuberov, mená Dan a Phil vám určite niečo hovoria - inak známi aj ako danisnotonfire a AmazingPhil. A ak ste fanúšikmi Dana a Phila, pravdepodobne viete, že prednedávnom vydali knihu, a ak ste nevedeli, tak už viete, ale čo je hlavné - že sú momentálne na turné po UK. A ak ste náhodou ani o tom nevedeli, prikladám video z marca, v ktorom oznamujú tieto vzrušujúce novinky.

Keď som si prechádzala list miest, v ktorých budú a do očí mi padol Glasgow, na chvíľu som zaváhala, či si kúpiť lístok alebo nie, lebo predsa len, ako vraví môj drahocenný ocinko, "25 libier mať a 25 libier nemať, to je 50 libier", ale nakoniec si tak vravím, predsa ich videá milujem, Dan ma vie rozosmiať hocičím, čo povie a Phil je absolútny rozkošník, určite bude ich predstavenie úžasné a vtipné, najmä keď to sľubujú aj vo vyššie spomínanom videu, a veru by som asi ľutovala, kebyže nejdem. Nuž...

Poznámka pomimo: Vyzerá to tak, že bude ich show k dostaniu pre širšiu verejnosť, keď skončia turné, preto sa pokúsim udržať moju recenziu čo najviac spoiler-free, a teda sa asi budem sústrediť viac na moje pocity z celého večera ako na samotné predstavenie, ak mi prepáčite.

Keď som zakladala túto rubriku s recenziami, vravela som si, že budem písať len recenzie na veci, ktoré sa mi páčili, lebo nechcem byť negatívny človek a už vôbec nechcem negativitu prenášať na náš blog. A pred predstavením som si vravela, že o ňom po skončení určite budem musieť napísať na blog, lebo to sa nevidí len tak, že by Dan a Phil opustili svoj dom. No a tu sa nachádza konflikt záujmov a ja som chvíľu ostala v pomykove, lebo som nevedela, či to napísať a byť zlá a negatívna, alebo na to celé len zabudnúť a tváriť sa, že sa to nestalo. Hádam je všetkým jasné, ako som sa rozhodla.

The Amazing Tour Is Not On Fire má veľmi výstižný názov, lebo... no... veruže nie je, jak sa povie, on fire. Do Glasgow Royal Concert Hall, kde sa to malo konať, som šla celkom nadšená, lebo omg, Dana sledujem už niekoľko rokov a omg, ich priateľstvo s Philom úplne milujem, a omg, vidieť naživo niekoho, koho ste doteraz videli len vo svojom počítači, je predsa len zážitok. Ako som prišla tam, všetko nadšenie sa pominulo. Všade naokolo boli deti s kvetinovými korunkami vo vlasoch a mačacími fúzmi na tvári, a okrem mamičiek a ocinkov, ktoré doprevádzali všetky tie detiská mladšie ako 14 rokov som tam bola pravdepodobne najstaršia osoba. Prisahám, že priemerný vek musel byť asi tak 12, a to sa poriadne odzrkadlilo na celom predstavení.

Myslím, že chalani si veľmi dobre - narozdiel odo mňa - uvedomovali, do akej vekovej kategórie spadá drvivá väčšina ich publika, a v tom duchu spravili celý scenár. Ústredná téma bola tá, že Phil dal do mikrovlnky svoj laptop, aby si ho nabil, a tým pokazil celý internet, a všetko z internetu prešlo do reality. A, no, ja neviem.

Nechápte ma zle, oboch ich milujem a naživo boli rovnako zlatí a očarujúci, ako vo videách. Phil najviac awkward na svete, už len tým, ako sa hýbal a tváril a vôbec všetko, Dan s tou svojou jamkou v ľavom líci a večným úškrnom a doberaním si Phila a aj seba samého. Bolo však očividné, že sa držia scenára, a hoci všetky tie 9-14 ročné dievčatá s mačacími fúzikmi okolo mňa sa smiali a tlieskali a kričali za každým jedným vtipom, ktorý chalani povedali, ja som tam len sedela a v hlave si robila zoznam, čo všetko som si mohla za tých 25 libier kúpiť miesto lístka na toto utrpenie. Ale zase, aby som nevravela len zlé veci, zasmiala som sa aj ja, asi 4x, a všetko to boli situačné vtipy, ktoré neboli v scenári. Okej, tak jeden bol zo scenára.

Úprimne si ale myslím, že by som z toho celého nebola tak strašne otrávená, nebyť toho publika. Chalani ešte ani nevyšli na pódium, len pustili "dopredu nahratú správu" o tom, aby sme nič nenatáčali ani nefotili, a všetci začali pišťať a vrešťať a omg, mne sa nožík vo vrecku otváral. Nieže by som nejaký so sebou mala. Čo som, Alex? Ahahaha inside joke. Keď konečne vyšli na pódium, vrešťali ešte viac - a nevedeli prestať. Hlavne keď chalani boli aspoň na sekundu ticho, ktosi musel zaziapať, že ich miluje - na čo ani jeden z nich nereagoval, lebo sa krvopotne držali svojho scenára, ale dievčatá to počas celého predstavenia nevedeli pochopiť a snažili sa každú chvíľu, každú malinkú príležitosť, čo mali. A vôbec, akosi príliš intenzívne prežívali celú show - napríklad keď mal Dan akože existenčnú krízu a ležal na zemi ako kôpka nešťastia, všetci po ňom ziapali, a hoci Phil viedol monológ, nič som z neho nepočula, lebo 90% publika kričalo, ako veľmi Dana milujú a panebože Dan nebuď smutko a džizas Dan I love you there is always a reason to be happy Dan come on Dan I love you so much Dan omg Dan!

Ale hoci som zlá a hoci sa mi ich show veľmi nepáčila, neznamená to, že by to nebolo kreatívne ani nič a určite na nich nezanevriem. Danov zmysel pre humor milujem nadovšetko a stále sa mi páči chémia, ktorú medzi sebou majú, len bohužiaľ v nacvičenom scenári to veľmi odzrkadlené nebolo. A hlavne v prvom rade cieľovým publikom boli tie 12 ročné deti, a nechcem veľmi spoilerovať, ale ako som tam sedela a sledovala Phila robiť kúzelnícke triky, veľmi živo ma to prenieslo do druhého ročníka, kedy nás prišiel navštíviť pesničkár Viktor Guľváš a spieval nám o tom, ako abeceda, tá je múdra, múdrejšia než sova. Tá si v sebe všetky svoje písmenočká schová! Bohužiaľ. A tak teda Amazing Tour Is Not On Fire odo mňa dostáva

5 ukričaných dievčat a spálenú večeru od Dila navyše za tie kulisy, lebo okej, snažili sa a malo to niekoľko svetlých momentov.
Mitchie

You Might Also Like