Recenzia: Agent Carter

22:32

Neviem, čo ste cez prázdniny robili vy, ale ja nič. Okrem toho, že som si pozrela všetky marvelovky v chronologickom poradí a zistila som, že okrem filmov z tejto dielne pochádzajú aj seriály. Jedným z nich je Agents of S.H.I.E.L.D., druhým Agent Carter a keďže predpokladám, že ste si prečítali nadpis (ak nie, tak good for you! #rebels), tak viete, že práve ten druhý zmieňovaný bude predmetom tohto článku.

Taký Captain America (alebo Amrerika, ahoj Mitchie) vám je určite známy. Na filmové plátna sa tento prvý Avenger dostal v roku 2011, v roku 2014 ho nasledovalo pokračovanie s podtitulom Zimný vojak a budúci rok by mala uzrieť svetlo sveta tretia časť, ktorej podtitul je Občianska vojna (na ktorý sa ešte stále neobjavil trailer, Stan Lee pls). Prečo hovorím o kapitánovi Amerika, pýtate sa? Ak ste videli prvý z fimov, možno si spomínate na kapitánovu frajerku Peggy Carter. Tá, ktorá mu pomáhala a na konci počas tej najviac srdcervúcej scény si s kapitánom prisľúbili rande, na ktoré sa už nedostali, lebo kapitán sa, obrazne povedané, pominul. (Všetci vieme, že nie naozaj a že bol potom zázračne oživený.) Práve ona je Agent Carter a teda ústrednou postavou tohto seriálu, ktorý sa odohráva po Prvom Avengerovi. Steve Rogers už viac nezachraňuje Ameriku a vojna sa skončila. Peggy pracuje pre tajnú organizáciu SSR, no keďže je v mužskom kolektíve jedinou ženou, viac ako práci agentky sa venuje vareniu kávy a prepisovaniu dokumentov. To sa zmení, keď sa objaví jej starý známy Howard Stark (Ten, ktorý sa objavil aj v Prvom Avengerovi, otec Tonyho Starka ej kej ej Iron Mana. A ktorý je tiež génius. No povedzte, nechceli by ste aj vy byť členom klanu Starkovcov? Ale tohto geniálneho, nie toho zo Zimohradu.), ktorý čelí obvineniam z toho, že predáva svoje zbrane a vynálezy nepriateľom a ktorý Peggy prosí o pomoc. Tá sa do toho samozrejme pustí, a nie sama. Keďže sa Howard skrýva, nechá s ňou svojho komorníka Edwina Jarvisa. (Ak ste videli Iron Mana či Avengerov, určite vám je J.A.R.V.I.S. povedomý - ide o Tonyho vševediaci systém a práve po tomto chlapíkovi dostal meno.) Peggy sa teda spolu s Jarvisom púšťa na túto misiu, ktorá samozrejme nie je vôbec jednoduchá. Do cesty sa jej stavajú nielen jej vlastní kolegovia, ale aj tajné organizácie a minulosť, plná spomienok na kapitána Ameriku, ktorých sa nevie zbaviť.

Okrem toho, že ide o seriál z marvelovskej dielne, nezabudnite na to, že sa odohráva po vojne, teda v štyridsiatych rokoch. Smartfóny a železné superinteligentné obleky tu teda neuvidíme, no seriál akciou nešetrí. A módou a účesmi a hudbou týchto rokov. Peggy si zahrala britská herečka Hayley Atwell, ktorá si túto rolu zopakovala aj z filmov. Sekunduje jej James D'Arcy v role Edwina Jarvisa, ktorý je tiež Brit, takže počas ich spoločných rozhovorov budete mať občas pocit, že nerozumiete že ste sa ocitli v nejakom anglickom meste a nie v New Yorku, kde sa seriál odohráva. Okrem nich tam je napríklad Dominic Cooper ako Howard Stark, ktorý má síce otrasný knír ale pri jeho sledovaní okamžite viete, po kom ten jeho železný syn je. No a za zmienku ešte určite stojí agent Jack Thompson, ktorého hrá Chad Michael Murray. Že vám je to meno známe? Ak ste ženského pohlavia (alebo aj mužského, veď no judging), určite si spomínate na Modernú popolušku, kde sa hlavná hrdinka zaľúbila do sexy futbalistu Austina... a do ktorého sme boli zaľúbené aj my všetky. Tak presne to je on. Akurát že teraz má o pár rokov viac. A o trochu sexepílu viac. Lebo omg nosí klobúky a obleky a zbrane omg. Omg. Pardon.

Seriál sa začal vysielať tento rok a prvá séria skončila vo februári. Druhá sa pripravuje a na obrazovky by mala prísť začiatkom roka 2016. Prvá séria má len 8 epizód, takže mi ani netrvalo dlho si ich pozrieť. Keďže sa v komiksových spracovaniach vyžívam a vždy trávim milión rokov čítaním si o postavách, ich prepletených vzťahoch a potom ich nadšene sledujem vo filmoch a seriáloch, Agent Carter ma potešil. Teda potešila. Hayley Atwell ako Peggy je sympatická a vtipná, Jarvis je na prvý pohľad typický nepoužiteľný komorník no opak je pravdou a Howard všetkých častuje svojimi vtipnými poznámkami. Nechýba ani zopár záporákov, typická povojnová Amerika s narúžovanými perami a natočenými vlasmi v klobúku, preto ak máte radi marvelovky, tento seriál vám odporúčam.

8/10 kapitánov, lebo jedného si nechávam do rezervy na ďalšie série a jeden sa pravdepodobne teraz háda s Tonym a celkom jasne si spomína, ako sa kedysi podobne doberal s jeho tatkom.

A čo vy a filmy z Marvel dielne? Máte nejaký obľúbený?
Alex