Comics Salón & IstroCon 2016

15:19


V bratislavskom DK Ružinov sa 16. - 18. septembra konal festival Comics Salón a IstroCon. A áno, ako ste si už zrejme domysleli, aj ja som tam bola, lebo prečo iné by som to tu vôbec spomínala, že. Prvýkrát som sa podobnej akcie zúčastnila v marci, bola to AnimeShow a dokonca som sa chystala o nej napísať pár riadkov, no nejako som na to zabudla a potom sa mi už nechcelo, ups, my bad. V každom prípade treba spomenúť to hlavné - že neoddeliteľnou súčasťou týchto festivalov, alebo conov, ak chcete, je cosplay. Cosplay je to, keď sa ľudia prezliekajú za svoje obľúbené postavy z filmov, seriálov, rozprávok, komiksov, hier, anime... čoho len chcete. A tým nemyslím, že si do vyhľadávača na aliexpress hodíte meno svojej obľúbenej postavy, objednáte si celý outfit a potom ho na seba navlečiete. Nie, tieto kostýmy sa vyrábajú a práve v tom je tá sranda. Niekedy to trvá pol roka, niekedy týždeň, no v každom prípade to stojí za to, lebo keď k vám potom niekto na festivale príde a ten kostým vám pochváli, cítite sa najlepšie na svete.

Vždy som len potichu obdivovala ľudí, ktorí chodia napríklad na Comic-Con a dokážu obyčajnú karimatku premeniť na Iron Mana. Hovorím potichu, lebo mi nikdy nenapadlo, že také niečo môžem skúsiť aj ja. Vlastne som ani nechcela, len som mykla plecom, že aj tak by som nevedela ako na to. Potom som na výške spoznala Moniku, ktorá vkuse rozprávala o anime a o conoch a ktorej som sľúbila, že ma nikdy v živote na žiadny con nedostane. Nikdy. Nikdy nepôjdem medzi tých geekov a nebudem sa obliekať do kostýmov. Z nikdy sa zrazu stal december minulého roka, keď sme sa (spolu s Monikou a s Fari, ktorú tiež zmanipulovala) vybrali na Galacon do Trnavy v kostýmoch elfov. Tuto niekde sa to začalo a my sme nadšene plánovali, aké kostýmy si urobíme na marcovú AnimeShow. Rozhodli sme sa pre Star Wars tématiku a boli sme všetky viac než nadšené z toho, ako to tam vyzeralo, koľko ľudí s úžasnými cosplaymi sme tam stretli, ako nám všetci hovorili, že dobre vyzeráme. A odrazu sme sa pristihli, ako si plánujeme cosplay hádam aj na 5 rokov dopredu. Ako si odkladáme každý kúsok látky, polystyrénu či kartónu, lebo sa nám niekedy môže zísť pri výrobe kostýmu. Ako pri sledovaní filmov premýšľame, ako by sa asi kostým danej postavy dal vyrobiť. Len ma mrzí, že som o podobných akciách nevedela skôr, teraz som už aj ja mohla byť na takom leveli, že by som vedela vyrábať Iron Manov z karimatky. Ale ako sa hovorí, radšej neskoro ako nikdy! Ak sa náhodou pýtate, prečo robiť cosplay, odpoveď je jednoduchá. Lebo je to super. Spoznáte kopu nových ľudí. Budete na seba hrdí, keď vám niekto pochváli váš kostým alebo keď si vypýta s vami fotku. Naučíte sa  nové a praktické skills, lebo pri takejto výrobe sa veľa lepí, strihá, šije, maľuje, vyrezáva a podobne. A môžete byť kým chcete, ženou, mužom, zvieraťom, robotom, čímkoľvek!

Čo sa týka samotného Comics Salónu, tentokrát som sa ho zúčastnila iba ja a Fari. Ubytovanie sme mali v hoteli Turist, ktorý bol okej a bývala v ňom aspoň polovica účastníkov festivalu, takže vôbec nebolo čudné stretnúť na schodisku vo farebných parochniach a rôznych veselých oblečkoch. My sme tentokrát naskočili na Marvel vagón a na dva dni sme sa stali Zimným vojakom a Zemom.


Ak ste videli druhého a tretieho Kapitána Ameriku, Zimný vojak vám zrejme nie je neznámy a čo sa týka Zema, toho ste zase mohli vidieť v Civil War s červenou knihou, z ktorej Buckymu čítal nebezpečné slovíčka po rusky, no keďže tam vyzeral ako obyčajný nudný chlap, rozhodli sme sa pre komiksovú verziu. (Ak sa pri pohľade na fotku pýtate, či Fari cez tú masku niečo videla, odpoveď je áno. Teda aspoň to tvrdila, no sem-tam pred sebou nevidela schody, lol. A ešte zaujímavosť zo zákulisia - ak by vás zaujímalo, z čoho je moja maska, odpoveď je plachta na mŕtvoly a izolačná páska. Classy. Cosplay vás naučí využiť naozaj všetko.)

Nemôžem povedať, že som bola taká uchvátená, ako som bola na AnimeShow, možno to bolo tým, že vtedy som tam bola prvýkrát a úžasné mi prišlo úplne všetko. Zdalo sa mi, že bolo menej ľudí aj menej cosplayov ako v marci (a nebola som jediná, hejty na facebooku od ľudí, ktorí na akciu chodia už roky, stále pribúdajú), tiež tam bolo menej aktivít a menej prednášok, na ktoré by som sa chcela ísť pozrieť. No napriek tomu bolo fajn, lebo sme boli s fajn ľuďmi a to je to najdôležitejšie!

Už v prvý deň conu, v piatok, sme sa vybrali v kostýmoch, čo možno nebola úplne najlepšia myšlienka, lebo bolo asi 30 stupňov a my sme boli od hlavy po päty v čiernom, ja dokonca v koženej veste... o tom, ako veľmi spotená som bola a ako veľmi som sa tešila večer na sprchu hádam ani nemusím hovoriť. Zúčastnili sme sa prednášky o Game of Thrones, ktorá bola (v porovnaní s inými, na ktorých som bola) fakt dobrá, potom sme si pozreli vystúpenie samurajov a večer sme si pozreli Deadpoola, lebo nikdy nemáte dosť Deadpoola. Druhý deň, teda v sobotu, sme sa vybrali inou cestou ako predošlý deň, mysliac si, že si cestu skrátime. Jasné, že sa stal pravý opak - o nejakú hodinu sme si ju predĺžili a ešte sme aj stretli policajtov, ktorí zrejme nevedeli, čo si celkom myslieť o tej čudesnej dvojici vyzbrojenej zbraňami odetej do čiernej. No aspoň z tejto našej neplánovanej potulky mestom vznikli fajn fotky!



V sobotu večer nás naši hoteloví susedia zavolali na pokec, tak sme ich boli navštíviť a našli si ďalších nových kamošov. Aj to je na conoch skvelé, lebo tam stretnete kopec ľudí! Niektorí možno budú presahovať level čudesnosti, ktorí ste ochotní akceptovať, ale je o to príjemnejšie, keď sa vám potom podarí naraziť na niekoho, kto má podobné záujmy ako vy a ešte je aj celkom normálny. Veci v stánkoch stoja asi tak tisíc eur, takže hoci som túžobne pozerala na všetky krásne tričká a figúrky a plagáty, odišla som odtiaľ len so Saitamom z One Punch Man na kľúče (ktorý podľa Fari vyzerá ako "sfetovaný" ale buďme k sebe úprimní, on tak vyzerá aj normálne) a v neposlednom rade so zážitkami.

dudu dadada!

prepare for trouble and make it double!


photoshoot aj s Daredevilom


Hail Hydra!
Alex

You Might Also Like

2 comments

  1. omg nový článok
    hah lol ja som naposledy bola na AS v 2014 (čo bol iconic deň ako som práve zistila vtedy sa stretli explo a oliver) a tak hrozne sme sa nudili že sme sa nejak rozhodli už tam nechodiť
    síce tento rok ma oliver volal že nech ideme ale potom zistil že v ten deň je jarmok v novom meste nad váhom tak sme šli tam #priorities
    anyways, už som tvoj cool cosplay videla na facebooku a veruže je cool určite som ti to aj lajkla
    aj tú fotku s rakeťákmi som videla nie nestalkujem ťa ani nič podobné a pripomína mi to že by som mohla dopísať článok o tom ako sme boli rakeťáci ja s oliverom ale ha to ešte určite potrvá tisíc rokov ak to vôbec niekedy dopíšem

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...