Movie recs: 10 movies of 2016 you should (not) watch

22:05


V ničom nie som väčší preborník ako v pozeraní filmov, a 2016 bol rok bohatý na tituly, na ktorých príchod do kín sme mnohí nedočkavo striehli, a tak v duchu zakončenia roka som sa rozhodla spraviť zoznam pozostávajúci z desiatich filmov - takých, ktoré som bez dychu očakávala a bola z nich viac než nadšená, takých, ktoré ma sklamať už viac nemohli, ale aj takých, na ktoré som natrafila náhodou a celkom ma prekvapili. Čítajte ďalej, či tam nájdete aj ten svoj obľúbený film roka 2016, a či sa môj vkus trafí do toho vášho. Prípadne nájdete nejaké to odporúčanie na komédiu na pohodový večer s vyloženými nohami. :)

1. Deadpool
 
Drvivá väčšina Marvel filmov mi zabrnká na tú správnu strunu, a Deadpool bol jeden z tých lepších, ak teda nie jeden z najlepších. Ani nemusíte mať tak radi superhrdinov, aby ste ocenili túto dvojhodinovú akčnú komédiu, ktorej hlavný hrdina si je vedomý, že je len hlavným hrdinom príbehu, a neustále to komentuje. Úžasné.

2. Eddie the Eagle
Ďalší skvost, tentoraz o jednoduchšom chlapcovi s obrovským snom, stať sa prvým reprezentantom Británie na olympyjských hrách v skoku na lyžiach. Postavené na skutočnosti, tento film mi navodil hádam každú emóciu, a pri konci som si už celá spotená od nervozity hrýzla nechty a povzbudzovala Eddieho. Pozrite si, aj vy budete.

3. The Fundamentals of Caring
Keď je niečo klasifikované ako komédia/dráma, zvyčajne to pre mňa znamená, že sa mi to bude páčiť, pretože ten humor zvykne byť prirodzený a taký nečakaný. Taký, že vás miestami prekvapí. A zahreje pri srdci. A Fundamentals of Caring sa dokázal vyšplhať na priečky mojich obľúbených filmov tohto žánru. Odporúčam najviac na svete, a potom ešte trošku. Toto je jeden z tých filmov, ktoré som našla náhodou, a som veru poriadne šťastná, že sa tak stalo. V hlavných úlohách Paul Rudd, Selena Gomez a úžasný Craig Roberts.

4. Finding Dory
 
Keď som videla upútavku na tento animák, povedala som si, že to bude riadny prepadák a určite nebudem platiť za kino na niečo tak strašné. Hlavne keďže mi už prvá časť liezla hore krkom. A potom som si to pozrela (keď som mala písať esej, samozrejme) a bola som veľmi milo prekvapená. Dory mi opäť raz prirástla k srdcu, a aj novo-predstavené postavy chobotnice Hanka a veľryby Baileyho, ktoré boli dabované mojimi obľúbenými hercami z Modern Family! :) Určite by som odporúčala pozrieť si to v originálnom znení, už len pre ten dabing (Ellen DeGeneres, Ed O'Neill, Ty Burrell), ale aj kvôli vtipom, z ktorých sa mnohé v preklade stratia.

5. Swiss Army Man
Kto by povedal, že Dan Radcliffe bude v role mŕtvoly taký skvelý?!  Toto je film plný úžasnej hudby, vtipných hlášok a skrytých významov a absurdnej surreality, ktorý jednoducho musíte vidieť, žiadne výhovorky! Úplne vážne to myslím. Hneď teraz. A keď si ho pozriete, tak mi prosím vysvetlite ten záver. :)

6. Mike and Dave Need Wedding Dates
Samozrejme, že stačilo vidieť meno Zac Efron v obsadení, a automaticky sa táto komédia zaradila medzi filmy, ktoré chcem vidieť. Na Annu Kendrick, Aubrey Plaza a Adama Devine ma tiež nebolelo pozerať sa. V tomto filme som našla presne to, čo som v ňom aj očakávala - typický americký, niekedy až silený humor, ktorý je tak ťažké trafiť do môjho vkusu. Neviem, čím to je, ale niekedy ma tento druh vtipu pobaví a inokedy mám z neho cringe attacks. V každom prípade, Mike and Dave Need Wedding Dates je pozerateľné, zábavné, a ak si to pozriete a bude sa vám to páčiť, pozrite si aj Dirty Grandpa (zacefronzacefronzacefron) (a Robert De Niro ok), ktoré je podobne fajné.

7. Doctor Strange
OMG. Jeden z najvydarenejších Marvel filmov, v hlavných úlohách Blubberbutt Calldispatch... Benefit Cumberfinch... Benedict Cumbersnatch... viete koho myslím, a krásna Rachel McAddams. Film okrem iného aj o formovaní reality a vesmíru, graficky krásny, dejovo pútavý, s typickým humorom pre Marvel Studios a nezanedbateľnou akciou, ktorá k týmto filmom patrí, Doctor Strange je niečo, čo si nesmiete nechať ujsť. :)

FLOPS:

Konečne sme sa dostali aj k tým titulom, ktoré som napäto čakala, a podarilo sa im pokaziť aj nepokaziteľné. 

8. Allegiant
Knižnú sériu som hltala ako na bežiacom páse. Prvý film bol výborný. Druhý síce zaostával, ale stále som bola spokojná. Čo sa tretieho pokračovania týka, nebudem vám klamať, vôbec si nepamätám, o čom bol, ale viem, že sa knihy nedržal a celý čas ma len rozčuľoval. Ale myslím, že fakt, že si na dej nespomínam, hovorí o kvalite tohto výtvoru... Nestrácajte ním čas.

9. Suicide Squad
Oh. Na Suicide Squad som sa veľmi tešila. DC filmy veľmi nemusím; ani si nepamätám, kedy naposledy som po zhliadnutí DC filmu bola nadchnutá... tuším to bol Nolanov Batmaň. Ale trailer vyzeral naozaj sľubne a Jared Leto zvykne byť ako herec naozaj výnimočný. Nuž, Jared Leto bol vo filme dokopy asi tridsať sekúnd, a zvyšok bola zliepanina, ktorá vo mne nevyvolala žiadne emócie, ak teda nerátam tie tri znechutené prevrátenia očami, keď sa pokúšali o vtip, a rozčúlenie, že som týmto filmom strácala čas.

10. Sausage Party
 
Podobne ako pri Suicide Squad, aj Sausage Party ma navnadilo svojou upútavkou, ktorá sľubovala 18+ komédiu so zvráteným humorom, ktorý som myslela, že bude podľa môjho gusta. Čo vám poviem. Aj zvrátený humor by mal byť vkusne usporiadaný a nie tak nútene natlačený do každej skulinky, kde sa len dá. Zasmiala som sa raz. Vážne. Celý film bol utrpenie. A to mám Setha Rogena rada.

Aký bol váš filmový rok 2016? Ktoré tituly vás potešili, a ktoré priam z duše nenávidíte? Napíšte do komentárov, nech mám zas čo pozerať! :)
Mitchie

You Might Also Like

2 comments

  1. Hneď začnem tým suisajd skvadom lebo naň sa tešili hádam všetci a potom si to pozreli a omg. (Btw existuje animovaná verzia toho filmu, volá sa Assault on Arkham a je omnoho lepšia, ak by to nejakého okoloidúceho zaujímalo lol.) Navyše sa Harleyquinnky premnožili a to mi celý film sprotivilo ešte viac, a keď už sme na DC nôte tak mi nedá spomenúť Batman vs Superman, ktorého som sa obávala ale stále som dúfala že to také zlé nebude no ale veruže bolo. Martha pls. A súhlasím aj s Allegiantom, asi 4x som počas neho zaspala :D a X-men apokalypsa bola tiež taká meh, ale zase mám taký dojem že (žiaľ) tie X-men filmy hrajú trošku druhé husle v tých marvelovkách tak to ma až tak nesklamalo. Súhlasím s Dadpoolom aj Doktorom Čudným, to bolo very nice! Potom bola Civil War, ktorá bola tiež dobrá, ale "len" dobrá takže, meh :D Jasné, Amrerika a Tony sľubujú akciu samú o sebe ale už ten Čudný napríklad bol omnoho lepší, možno aj preto že je taký neokukaný :D Warcraft bol celkom v pohodičke podľa mňa, ale tá hra je môj childhood tak som bola troška biased, a ešte som videla nedávno Legendu o Tarzanovi, ktorá bola tiež celkom acceptable... A Dory som videla s dabingom a bolo to úplne v pohodičke takže no h8 pls. A nové Star Wars bolo slušné, ale to si asi nepozrieš, to je tiež len pre náhodných okoloidúcich :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som veľmi nadšený, že sa môžem podeliť o toto úžasné svedectvo o tom, ako som dostal ex ex s pomocou tohto veľkého muža menom Ogbidi. Je to naozaj veľmi mocný kúzelník, bol som oddelený od svojho manžela dva roky späť kvôli mojej matke inlaw. Ďakujem Bohu za to, že sme použili Dr. ogbidiho, aby nás priviedol späť k dobrému, môj manžel ma teraz miluje viac ako predtým. Môžete tiež kontaktovať tento veľký doc pre svoje vlastné svedectvo prostredníctvom e-mailu: ogbidihomeofsolution1@gmail.com alebo whatsapp ho cez: +2348052523829.
    Nech vám Boh pomôže aj pri kontakte s ním. Vďaka.

    OdpovedaťOdstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...