Recenzia: The Revenant

12:04


Včera som sa rozhodla na dve a pol hodiny odignorovať fakt, že je skúškové a že mojou prioritou by mali byť nemecké vetné členy, zahrabala som sa pod deky a presunula som sa na západ, do studených dakotských lesov za Leom DiCapriom. Ten totiž hrá v najnovšom filme režiséra Alejandra G. Innaritu a šepká sa, že práve za túto úlohu by sa mu konečne mohol ujsť vytúžený Oscar. Či sa tak naozaj stane, na to si musíme počkať do 28. februára, faktom však ostáva, že Leo pre túto zlatú sošku neváhal ani vrhnúť sa do papule rozzúreného grizlyho.

Predtým, ako sa však vyberieme na púť do lesov divokého západu, môžeme stráviť chvíľku rozjímaním nad slovenským názvom filmu? Pôvodný znie The Revenant a ten slovenský REVENANT Zmŕtvychvstanie. Prečo sa to nemohlo volať jednoducho Zmŕtvychvstanie, ktoré by celkom dobre vystihovalo film, prečo tam museli napchať aj toho Revenanta, ktorého v Krátkom slovníku slovenského jazyka celkom iste nenájdete, tomu nerozumiem. Nevadí.


Ide o spracovanie knižného príbehu The Revenant: A Novel of Revenge, ktorého autorom je Michael Punke a ktorý opisuje skutočné udalosti. Dej sa odohráva v Južnej Dakote v roku 1823. Hlavný hrdina Glass sa spoločne so svojim synom pridal k skupinke lovcov kožušín, no ich loveckú idylku narúšajú nečakané útoky Indiánov. Sú nútení opustiť svoje stanovisko a vybrať sa naprieč drsnou zimnou krajinou. Glass sa jedného dňa vyberie sám na lov, no to sa mu stane takmer osudným, pretože sa stane obeťou útoku medveďa a takmer neprežije. Takmer je kľúčové slovo. Glass má totiž tuhý korienok a prežije, no je ťažko zranený a prakticky odkázaný na ostatných, ktorým sa to až tak nepozdáva. Najmä Fitzgeraldovi, ktorého hrá Tom Hardy a ktorý je v tejto úlohe skutočne bravúrny. Práve on je jeden z dvojice, ktorá ostáva v divočine s Glassom, nakoľko ten je neschopný pokračovať v ceste. No Glass stále nie a nie umrieť, tak Fitzgerald zabije jeho syna a jeho nechá uprostred lesa napospas osudu. Tam sa začína strastiplná cesta polomŕtveho Glassa naprieč krajinou a ako to nakoniec skončí, to... vám neprezradím.


Nemôžem povedať, že by som bola unesená a že každá scéna bola dychberúca (čo sa mi stalo napríklad v prípade filmu Mad Max, ktorý si tiež vyslúžil niekoľko oscarových nominácií a ktorému síce mnohí vyčítajú absenciu príbehu, no aspoň bolo stále na čo pozerať), no napriek tomu sa cez tie dve hodiny akosi prehryziete, lebo vás zaujíma, ako to ten Leo nakoniec dobojuje. Či zvládne plaziť sa po studenom snehu, či sa neutopí v ľadovej rieke, či ho nezastrelí okoloidúci Indián. Či sa tomu sviniarovi Fitzgeraldovi dostane, čo si zaslúži. Či ten ich sympatický ryšavý kapitán, ktorý hral aj v nových Star Wars dokáže nastoliť poriadok. Či nezačnete premýšľať, že Leo je tak trochu ako Homer Simpson, ktorý prežije skrátka všetko. Alebo neprežije? Hlbokú dejovú zápletku by som asi hľadala márne, od začiatku je jasné, že vo filme pôjde predovšetkým o prežitie. Ale viete čo? Aj tak to funguje. Aj keď si občas budete zakrývať oči a budete cítiť v sebe každý pazúr nahnevaného medveďa, ako povedala moja BFF.

12 nominácií na Oscara, vlasatý a neoholený Leo DiCaprio, zákerný Tom Hardy, Indiáni na koňoch, drsné prostredie. Taký je Revenant - Zmŕtvychvstanie.


7/10 prstov zabárajúcich sa do snehu a jedna surová ryba na večeru k tomu. 
Alex

You Might Also Like

5 comments

  1. No čo ak mu ani samovražedné činy (ala grizly) nepomôžu k soške tak potom je to stratený boj :D
    Ty ignoruješ skúškové na 2 a pol hodiny a ja ho ignorujem vkuse a vôbec to nie je dobré :D
    Recenziu si napísala skvostne Alex ale aj tak ma tento filmy neláka :D No a čo, keď nemám rada Lea a takéto filmy! :D
    http://janeismystery.blogspot.sk/ a http://willieho-skaza.blog.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve do tohto obdobia sa to hodí, keď máš pocit, že umrieš pod záplavou neužitočných informácií, ktoré ti vyfučia z hlavy len čo vyjdeš zo skúškovej miestnosti, vtedy je dobré pozerať utrpenie niekoho iného, kto sa má ešte horšie ako ty :D :D -A.

      Odstrániť
    2. Ja by som teda radšej do tých hôr ako na skúšku :D
      Dúfam, že Shawna máš už kúpeného - v obchode a za peniaze ako si zdôraznila :D :D Ktoré pesničky konkrétne sa ti páčili z toho albumu, som zvedavá či sa zhodneme alebo ni :D

      Odstrániť
  2. Lol o tomto filme som prvýkrát počula od Dana alebo Phila neviem už či to vo video alebo na twitteri spomínali :DDD V každom prípade si to pozrieť nechystám, ale verím že to bolo fajn odreagovanie, pardon prokrastinovanie :DDDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bolo bolo, ale žiadne maskáče sa tam neobjavili, tak neviem, či by ťa to zaujímalo ;D :DDDDDDDDD -A.

      Odstrániť

Recommended

Say YES to living away from home!

Čoskoro sa vraciam späť do Glasgowa a už niekoľko týždňov z toho mám mierny freak out hneď z niekoľkých dôvodov, ale to nie je podstatn...